Online Training 'Online & Hybride Eventmanagement'

 

 

De gevolgen van Corona op de organisatie van events zijn gigantisch te noemen. Live ontmoetingen zoals we die kennen kunnen voorlopig niet plaatsvinden. En dat terwijl de behoefte aan kennisdeling, contact, netwerken en beleving zo enorm is.

Maar het intussen ook duidelijk: ook als we weer ‘mogen’, zullen we online en hybride events in onze eventkalenders blijven opnemen. Ze hebben een plek veroverd die nooit meer volledig zal worden ingeleverd.

De behoefte aan leren, ontdekken én sparren met collega eventmanagers over de nieuwe uitdagingen die dit met zich meebrengt is groot.

Wegens het grote animo voor onze eerdere trainingen in Online & Hybride Eventmanagement biedt Effectivents vanaf dit voorjaar een nieuwe training aan op het gebied van Online & Hybride Eventmanagement.

 

In 4 stappen grip op jouw online & hybride events

Een training in de vorm van 4 online sessies van elk 2 uur, die inzicht geven in de verschillende mogelijkheden en kansen van online en hybride events. Met tal van tips over het optuigen van online events, de voor- en nadelen van technische keuzemogelijkheden en online platforms, het toevoegen van beleving en interactie.

Een training doorspekt met online en hybride voorbeelden uit de praktijk en volop mogelijkheid je eigen uitdagingen in te brengen.

Een training vol (technische) ‘learnings’, do’s en don’ts, inspirerende vormen van online engagement, een overzicht van mogelijke platforms per type online event (en hun verschillen), verworven inzichten en tips van online organisatoren, moderators en dagvoorzitters.

 

Programma – 4x2 uur online

De training bestaat uit 4 sessies van elk 2 uur online, met ruim gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen, tips en missers om van te leren. De sessies vinden in verschillende platforms plaats, om op deze manier via de training ook je kennis van een variëteit aan platforms mee te geven.

Je treft hieronder het programma aan met de sessies en onderwerpen waaruit deze nieuwe training is opgebouwd alsook de platforms waarin deze zullen worden gegeven.

 

Sessie 1: De online talkshow

De ideale online Talkshow, hoe organiseer je die?

(In platform Zoom met studio inbreng)

  • Met talkshow en online expert Erik Peekel als gastspreker.
  • Programma design; hoe zorg je voor een attractief, dynamisch programma?
  • Welke mogelijkheden zijn er voor online engagement?
  • Welke vormen voor interactie werken tijdens een online talkshow? En hoe kun je dit optimaal moderaten tijdens de show?
  • Wat is de rol en de juiste keuze voor een talkshow host. Wat kan een side kick toevoegen en hoe kan het programma logisch verlopen?
  • Hoe kies je het meest geschikte platform voor jouw talkshow?
  • Hoe kies je de juiste studio en studiosetting en creëer je de beoogde sfeer?
  • Hoe vraag je techniek uit en hoe kun je offertes vergelijken? Hoeveel camera’s zijn nodig en welk effect heeft dit op de beleving?
  • Welke technische afwegingen vallen er te maken?
  • Hoe zorg je voor soepele overgangen van onderwerpen en tafelwissels?
  • Leer alles over de inzet van backfalldia’s, bumpertjes, overlays.
  • Met welke kosten heb je nog meer te maken? En waar moet je ongeveer op rekenen? (inclusief handige checklists en format kostenbegroting)

 

Sessie 2: Het ideale webinar

Een dynamisch en inspirerend webinar, hoe organiseer je dat?

(In platform Airmeet)

  • Hoe zorg je voor een afwisselend programma bij een webinar, hoe hou je deelnemers vast en zorg je voor energie ondanks het ‘zenden’?
  • Welke rol is hier weggelegd voor de online dagvoorzitter? Met tips & tricks van diverse online dagvoorzitters.
  • Welke platforms zijn geschikt voor een webinar? Wat zijn de voor- en nadelen en verschillen in kosten?
  • Wat zijn belangrijke technische weetjes en valkuilen
  • En hoe ga je bijvoorbeeld om met het technisch inbellen van sprekers of deelnemers in beeld brengen?
  • Wat is belangrijk bij de sprekersbriefing en voorbereiding?
  • Hoe ziet de optimale dry run eruit?
  • En wat is belangrijk voor de aanvliegroute van deelnemers? (tech-route)
  • Interactie tijdens een webinar: welke mogelijkheden en afwegingen gelden hierbij? 

 

Sessie 3: Hoe organiseer ik een hybride event?

Hybride organiseren kan op veel manieren. Wat past bij jouw event?

(platform via/in Networktables)

  • Wat is hybride en welke hybride mogelijkheden (modellen) zijn er?
  • Hoe programmeer je zowel voor de on site als online deelnemer?
  • Hoe kun je online en on site deelnemers toch samenbrengen en gezamenlijkheid laten beleven?
  • Wat is gebruikelijk in keuze voor deelnemers en verschillen in prijsstelling?
  • Welk platform is geschikt voor de online deelnemers en hoe breng ik een en ander technisch samen?
  • Wat is de toegevoegde waarde van een online host en hoe komt dit samen met de dagvoorzitter op locatie?
  • Hoe zet je het organisatieteam op voor hybride zodat beide onderdelen even soepel verlopen en samen één zijn.
  • Met inzichten van diverse professionals uit de branche en voorbeelden van hybride events uit de praktijk.
  • Een hybride jaarkalender voor events – de toekomst? 

 

Sessie 4:

Complete online eventplatforms &

De eventmanager als online moderator

(In Zoom met studio inbreng)

Deel 1

  • Een variëteit aan werkvormen in één online event: complete eventplatforms
  • Voorbeelden van geschikte platforms met voor- en nadelen en kostenverschillen
  • Het inrichten van platforms vanuit de rol als eventmanager – de co-productie met het platform
  • Netwerken online, hoe geef je dat vorm en in welke platforms?
  • Helpdesk mogelijkheden

Deel 2

  • Moderatingrol als eventmanager: hoe moderate je een do-it-yourself online event? (met stappenplan)
  • Breakoutmoderators briefen en voorbereiden
  • Spotlighten, chat- en breakoutmoderating, voorbereiden en inzet van polls, Q&A moderating (met upvoting) en overgangen soepel laten verlopen
  • Scripting voor online: het ideale draaiboek voor online events (met format

 

Sessie 5: Persoonlijk advies uur

Persoonlijke adviessessie, in overleg in te plannen na afloop van de training, waarin je jouw specifieke online of hybride eventuitdagingen aan ons voor kunt leggen. 

 

Dit leer je 

  • Programma design voor sprankelende, interactieve online events
  • Inzicht in en keuzehulp bij mogelijke platforms
  • Technische voorbereiding – de valkuilen voorkomen
  • Hybride keuzemogelijkheden en het opzetten van je hybride event
  • Je eigen online event moderaten in een ‘do-it-yourself’ platform
  • De voorbereiding, dry run en uitvoering voor alle partijen in goede banen leiden

 

Kosten

De kosten voor deze training bedragen € 495,- exclusief BTW, inclusief:

  • 4 x 2 uur online leren, met diverse tools, formats en checklists
  • Een welkomstpakket met onder meer jouw persoonlijke ‘HybrideEventPlan’
  • 1 uur persoonlijk advies op basis van jouw online of hybride eventvraagstuk
  • Certificaat Online & Hybride Eventmanager
  • Toegang tot het Effectivents eventmanagers platform

 

Data 

Deze training vindt plaats op:                                                                                 

Instapdata januari 2022 – alle data van 14.00-16.00 uur. 

  • Dinsdag 25 januari
  • Donderdag 27 januari
  • Dinsdag 1 februari
  • Dinsdag 8 februari

Instapdata maart 2022 – alle data van 14.00-16.00 uur

  • Donderdag 17 maart
  • Dinsdag 22 maart
  • Donderdag 24 maart
  • Dinsdag 29 maart

 

Benieuwd naar andere data? Stuur een mail naar info@effectivents.nl en we houden je graag op de hoogte!

Inschrijfformulier - Training Online Hybride Eventmanagement