De wereld staat op zijn kop. De gevolgen van Corona zijn groot in een brede zin, maar gigantisch te noemen voor de realisatie van evenementen. Live ontmoetingen zoals we die kennen zullen voorlopig niet kunnen plaatsvinden op de manier zoals we die gewend waren. En dat terwijl de behoefte aan kennisdeling, contact, netwerken en beleving zo enorm is.
Maar ook als we weer ‘mogen’, is nog maar de vraag in welke mate en vormen we impactvolle belevenissen weer ‘on site’ gaan realiseren. Online, hybride events. Ze veroveren nu een plek die nooit meer volledig zal worden ingeleverd.
Voor het schakelen en ombuigen, waarmee we momenteel met de hele eventbranche worden geconfronteerd, biedt Effectivents de training Online & Hybride Eventmanagement aan.
In 6 stappen klaar voor de toekomst!
Een training in de vorm van 6 online sessies van elk 2 uur, die inzicht geven in de verschillende mogelijkheden en kansen van online en hybride events. Met inspirerende boegbeelden uit de branche als gastspreker, tal van tips over het optuigen van online events, de voor- en nadelen van technische keuzemogelijkheden en online platforms, het toevoegen van beleving en interactie. Een training doorspekt met voorbeelden uit de praktijk en volop mogelijkheid je eigen uitdagingen in te brengen. En … aandacht voor omgaan met de Intelligente Unlock.
Programma
De 6 sessies waaruit het programma is opgebouwd:
- Inleiding in Online en Hybride
Zoom in…. :
- Interactieve kennismaking en introductie in online en hybride events
- De verschillen, voor- en nadelen en uitdagingen van online events
- Platforms, keuzes in werkvormen en opzet
- Samenstellen van het online/hybride eventteam
- Plenaire delen, round tables en 1-op-1 sessies inrichten
- Technische voorbereiding
- Hybride Event Strategy
- Het ombuigen van bekende onsite formats naar een pakkend online alternatief
- Online en/of hybride keuze aspecten en afwegingen
- Inspirerende voorbeelden van online, hybride en multi hub concepten
- Gastspreker Pieter Bas Boertje, Algemeen Directeur van D&B The Live Company en voorzitter van branchevereniging IDEA deelt zijn inzichten en enkele voorbeelden.
- Casestudie op basis van uitdagingen binnen de trainingsgroep
- Contentcreatie (voor) online
- Event design voor online en hybride events
- De online voorbereiding en zelf online design ervaren
- Werving van en communicatie met de doelgroep en (pre) eventengagement
- Timezoning bij internationale online events
- Interactie, netwerken & beleving online
- De voor- en nadelen en uitdagingen van een webinar als format
- Met vanuit de studio gastspreker Erik Peekel, eigenaar van Aaaaha! Bureau voor live communicatie
- Mogelijkheden voor interactie, netwerken, kennisdeling
- Energizers, fun- en wrapup mogelijkheden
- Het creëren van beleving en een wow-effect
- De rol en kracht van de online moderator
- Jouw complete event online
- Een verdienmodel creëren
- Sponsorwerving bij online events
- Tips voor de inzet techniek, een studio, livestreams van het professionele techniekbedrijf
- Inspirerende voorbeelden van volledige online en hybride events
- Casestudie op basis van jouw online eventuitdaging
- Sprekers- en moderatorbriefing
- Het online eventdraaiboek – het stappenplan in beeld
- De eventbranche na vandaag
- Events tijdens de intelligente Unlock in de 1,5 meter cultuur; van social distancing naar smart distancing
- Inzicht in mogelijkheden om te gaan met de nieuwe richtlijnen (o.b.v. de actualiteit van dat moment)
- Coronaproof afspraken maken en de grip op (annulerings)voorwaarden van locaties
- Met gastspreker Sjoerd Weikamp van Eventbranche.nl en Evenementorganiseren.nl
- Jouw persoonlijke actieplan
- Wrap up & online netwerkborrel
Dit leer je
- Schakelen van onsite naar online en hybride events
- Inzicht in de mogelijkheden met betrekking tot werkvormen, formats en platforms
- Beleving en interactie toevoegen die die live ontmoeting zoveel mogelijk evenaren
- Het creëren van netwerkmogelijkheden online en engagement
- Communicatie met en voorbereiding van de doelgroep inrichten
- Onsite events binnen 1,5 meter en andere richtlijnen vormgeven
- Inspiratie op basis van voorbeeldcases
- Vertrouwen krijgen in het organiseren van online/hybride events
- Leren van en met elkaar. Voed je online eventnetwerk!
Kosten
De kosten voor deze training bedragen € 495,- exclusief BTW, inclusief:
- 6 x 2 uur online leren, met tools en een online-checklist en -draaiboek
- Een welkomstpakket met onder meer jouw persoonlijke ‘HybrideEventPlan’
- Eén op één Zoom intake
- Certificaat Online & Hybride Eventmanager
- Boekje 'Omgaan met event disruptie' geschreven door Lenny Klaassen, eigenaar van Effectivents
Data
Deze training vindt plaats op:
Training van 12 januari – 29 januari 2021: VOLGEBOEKT!
Training van 25 januari –11 februari 2021: VOLGEBOEKT!
Training van 2 maart – 18 maart 2021: VOLGEBOEKT!
Training van 6 april – 22 april 2021:
Sessie 1 Inleiding in Online & Hybride | dinsdag 6 april | 14.00-16.00 uur |
Sessie 2 Interactie, netwerken & beleving | donderdag 8 april | 14.00-16.00 uur |
Sessie 3 Contentcreatie (voor) online | dinsdag 13 april | 14.00-16.00 uur |
Sessie 4 Hybride Event Strategie | donderdag 15 april | 14.00-16.00 uur |
Sessie 5 Jouw complete event online | dinsdag 20 april | 14.00-16.00 uur |
Sessie 6 De eventbranche na vandaag | donderdag 22 april | 14.00-16.00 uur |
Training van 10 mei – 27 mei 2021:
Sessie 1 Inleiding in Online & Hybride | maandag 10 mei | 14.00-16.00 uur |
Sessie 2 Interactie, netwerken & beleving | woensdag 12 mei | 14.00-16.00 uur |
Sessie 3 Contentcreatie (voor) online | dinsdag 18 mei | 14.00-16.00 uur |
Sessie 4 Hybride Event Strategie | donderdag 20 mei | 14.00-16.00 uur |
Sessie 5 Jouw complete event online | dinsdag 25 mei | 14.00-16.00 uur |
Sessie 6 De eventbranche na vandaag | donderdag 27 mei | 14.00-16.00 uur |
Inschrijfformulier - Training Online Hybride Eventmanagement level 1