Training Online Hybride Eventmanagement level 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Wegens het grote animo voor de online training Online & Hybride Eventmanagement én omdat er de sinds Covid grote ontwikkelingen hebben plaatsgevonden op dit gebied, biedt Effectivents vanaf dit voorjaar een online vervolg- en verdiepingstraining aan: Online & Hybride Eventmanagement – Level 2.

Een training vol ‘learnings’, do’s en don’ts, nieuwe platforms, inspirerende vormen van online engagement, verworven inzichten van online organisatoren, moderators en dagvoorzitters en de visie van een regisseur op deze nieuwe rol voor ons als eventmanager.

5 sessies van elk 2 uur online, met ruim gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen, tips en missers om van te leren. De sessies vinden in verschillende platforms plaats, om op deze manier via de training ook je kennis van een variëteit aan platforms mee te geven.

Je treft hieronder het programma aan met de sessies en onderwerpen waaruit deze nieuwe training is opgebouwd alsook de platforms waarin deze zullen worden gegeven.

Dit voorjaar bieden wij 4 instapdata aan.  

 

Programma

De training is opgebouwd uit 5 sessies, waarvan er 4 voor elke deelnemer hetzelfde zijn. Voor de 5e sessie bieden wij de keuze uit 3 opties (zie 5a, 5b en 5c).

De sessies waaruit het programma is opgebouwd:

Sessie 1: Eventengagement

Platform: Zoom met ‘home’-studio 2.0 

  • Nieuwe inzichten en voorbeelden van engagementmogelijkheden online
  • Best practises engagement en netwerken online
  • Netwerktools, apps en software-add ins
  • Online onboarding
  • Pre Eventengagement – de communicatiekalender
  • De inzet van social media; social selling voor online 

Sessie 2Virtual leadership – sprekers & moderators

Platform: Airmeet  

  • Hoe de dagvoorzitter, moderator en spreker het succes bepaalt
  • Het (zelf) moderaten van kleine en grote online events
  • De rol van de online host voor hybride events
  • Do’s en don’ts vanuit de gastspreker en ervaren dagvoorzitters/hosts
  • Inspiratiesessie door ‘new born’ online dagvoorzitter/host Jomark Kool
  • De briefing en voorbereiding van sprekers en moderators contentmatig en technisch
  • Ervaringen uitwisselen in de Airmeet netwerklounge o.b.v. onderwerpkeuze 

Sessie 3: De regisseursrol & scrip 

Platform: Hopin  

  • Inzicht in de nieuwe rol van de eventmanager
  • De ervaren regisseurs als gastdocent: inzichten van de pro
  • Waarom een online event geen TV is; het verschil tussen TV maken en een event
  • Taak- en rolverdeling en hiërarchie binnen het online en hybride eventteam
  • Wanneer is de inzet van een regisseur nodig naast de eventmanager
  • Wat heb jij / heeft de regisseur nodig voor een vlot en vloeiend verloop
  • Wat heeft de techniek nodig voor een vlot en vloeiend verloop
  • Het tijdspad, het ideale draaiboek voor alle rollen
  • De dry-run opzetten, plannen en begeleiden
  • Accreditatiemogelijkheden online  

Sessie 4: Techniek & platformkeuzes

Platform: Gomeet (3D)  

  • Werkvorm en platformkeuzes 2.0
  • Nieuwe platforms en ontwikkelingen binnen bekende platforms en techniek
  • Inzicht in voor- en nadelen van diverse platforms
  • Inspiratiesessie door ‘early adopter’ ervaren online eventmanager Natasja Sieders van Deltion College
  • Do’s, don’ts, tips & tricks vanuit voorbeeldcases
  • Een kijkje achter de schermen (Coronaproof digitaal uitgevoerd)
  • Het creëren van soepele overgangen binnen een online sessie
  • Technische weetjes om de content optimaal professioneel te tonen
  • Het ‘lezen’ van de techniekofferte en zicht op de inschatting van kosten
  • Bloopers om van te leren  

Sessie 5a: Platform Zoom & het inrichten van interactietools  

Deel 1 van de sessie:

  • Een Zoommeeting aanmaken met de gewenste instellingen
  • Pre registration in Zoom en andere veiligheidsinstellingen
  • Pre assignmogelijkheden Breakouts
  • Breakouts en polls voorbereiden
  • Een Zoomsessie hosten en co-hosten – do’s en don’ts
  • Whiteboard instellingen voorbereiden, bestanden en recording bewaren
  • Handig breakouts tijdens de meeting indelen
  • Breakouts instarten, berichten broadcasten en deelnemers laten ‘rondlopen’  

Deel 2 van de sessie:

  • Het aanmaken van vragen en quizzen in Mentimeter, Slido, Sendsteps en Kahoot
  • Het technisch presenteren van de polls en quizzen  

Sessie 5b: Platform MS Teams & het inrichten van interactietools  

Deel 1 van de sessie:

  • Een Teams meeting aanmaken met de gewenste instellingen
  • Breakouts en polls voorbereiden in MS Teams
  • Een Teamssessie hosten en co-hosten – do’s en don’ts
  • Whiteboard instellingen voorbereiden, bestanden en recording bewaren
  • Aanvullende apps / add-ins voor MS Teams
  • Handig breakouts tijdens de meeting indelen
  • Breakouts instarten, berichten broadcasten  

Deel 2 van de sessie:

  • Het aanmaken van vragen en quizzen in Mentimeter, Slido, Sendsteps en Kahoot
  • Het technisch presenteren van de polls en quizzen  

Sessie 5c: Individueel advies - 1 uur 

Werk je niet met Zoom of MS Teams en/of genoemde interactietools of heb je hier voldoende ervaring mee? Dan bieden wij je de optie om een coachingsuur in te plannen om te sparren over je specifieke eventvraag. Dit mag tijdens de weken van de training, maar blijft voor heel 2021 geldig, dus mag je ook te goed houden voor een moment waarop de vraag speelt. Bijvoorbeeld aan de hand van een specifieke eventcase. 

               

Dit leer je  

  • Online of hybride events organiseren met optimaal engagement en netwerkmogelijkheden
  • Online of hybride events organiseren met grip op de technische kwesties en - offertes
  • Je nieuwe rol van regisseur succesvol uitvoeren en het ‘strak’ aansturen van het eventteam
  • Het hosten en moderaten of aansturen van hosts, moderators en sprekers voor online
  • Moderaten in Zoom of MS Teams en het aanmaken en inzetten van polls en quizzen
  • Inspiratie op basis van voorbeeldcases
  • Inzicht in en ervaring met platforms 2.0
  • Leren van en met elkaar. Voed je online eventnetwerk!  

 

Voor wie?  

Deze training is ontwikkeld als vervolg op de online training ‘Online & Hybride Events – level 1. Voor deelname aan level 2 gaan wij ervan uit dat je de level 1 training reeds hebt gevolgd óf dat je reeds de nodige ervaring hebt opgedaan met de organisatie van online en/of hybride events.

 

Kosten  

De kosten voor deze training bedragen € 495 exclusief BTW, inclusief:

  • 5 x 2 uur online leren, met diverse handige documenten en tools
  • Een uitgebreid belevingspakket 2.0 met handige gadgets en tools
  • Het boekje ‘Omgaan met EventDisruptie’, geschreven door Lenny Klaassen
  • Certificaat Online & Hybride Eventmanager – Level 2 
  • Een (uitbreiding van je) netwerk op het gebied van (online)eventmanagement 

 

Data 

Deze training vindt dit voorjaar 4x plaats: 

22 maart – 15 april VOLGEBOEKT!

Maandag 22 maart14.00-16.00EventEngagement voor online & hybride
Woensdag 24 maart14.00-16.00Virtual leadership & moderating
Woensdag 31 maart14.00-16.00De regisseursrol & scripting
Vrijdag 9 april14.00-16.00Techniek & platformkeuzes
Dinsdag 13 april 10.00-12.00Zoom & het inrichten van interactietools 
Donderdag 15 april10.00-12.00MS Teams & het inrichten van interactietools 

In overleg te bepalen 1 uur Individueel advies/coaching/sparren (in geval van keuze 5c)

19 april – 4 mei: VOLGEBOEKT!

Maandag 19 april14.00-16.00EventEngagement voor online & hybride
Woensdag 21 april14.00-16.00Virtual leadership & moderating
Woensdag 28 april14.00-16.00De regisseursrol & scripting
Vrijdag 30 april14.00-16.00Techniek & platformkeuzes
Dinsdag 4 mei 10.00-12.00Zoom & het inrichten van interactietools 
Dinsdag 4 mei14.00-16.00MS Teams & het inrichten van interactietools 

In overleg te bepalen 1 uur Individueel advies/coaching/sparren (in geval van keuze 5c)


11 mei – 28 mei

Dinsdag 11 mei14.00-16.00EventEngagement voor online & hybride
Woensdag 19 mei 14.00-16.00Virtual leadership & moderating
Vrijdag 21 mei14.00-16.00De regisseursrol & scripting
Dinsdag 25 mei 10.00-12.00Techniek & platformkeuzes
Donderdag 27 mei 10.00-12.00Zoom & het inrichten van interactietools 
Vrijdag 28 mei 10.00-12.00MS Teams & het inrichten van interactietools 

In overleg te bepalen 1 uur Individueel advies/coaching/sparren (in geval van keuze 5c)

31 mei – 14 juni

Maandag 31 mei14.00-16.00EventEngagement voor online & hybride
Woensdag 2 juni14.00-16.00Virtual leadership & moderating
Dinsdag 8 juni14.00-16.00De regisseursrol & scripting
Donderdag 10 juni 14.00-16.00Techniek & platformkeuzes
Maandag 14 juni10.00-12.00Zoom & het inrichten van interactietools 
Maandag 14 juni14.00-16.00MS Teams & het inrichten van interactietools 

 In overleg te bepalen 1 uur Individueel advies/coaching/sparren (in geval van keuze 5c)

Inschrijfformulier - Training Online Hybride Eventmanagement level 2