Training/module Neuroscience voor de Eventbranche (1 dag)

 

Vind oplossingen voor hardnekkige eventuitdagingen bij het organiseren van events met behulp van de nieuwste inzichten vanuit de neurowetenschappen.

Nieuwe inzichten vanuit neurowetenschappen geven ons een andere kijk op gedrag van consumenten en zakelijke cliënten en dus op marketing in al zijn facetten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: Emoties zijn essentieel voor besluitvorming, 95% van alle activiteiten in ons brein zijn emotioneel en onbewust (systeem 1) en slechts 5% is rationeel en bewust (systeem 2).

Daarbij komt dat sociale beïnvloeding veel belangrijker is voor ons gedrag dan dat we denken. Het onderhouden van sociale relaties staat qua belang op gelijke hoogte met voeding en fysieke veiligheid. Daar is ons brein dan ook op ingericht.

Rationele argumenten spelen op een andere manier een rol dan tot nu toe aangenomen. Overtuigen met rationele argumenten is slechts zelden een effectief middel om mensen te beïnvloeden. Veel eerder zetten we ons rationele brein in als check van een emotioneel genomen beslissing of een post-rationalisatie ervan.  

Neurosolutions

Er liggen enorme kansen om budget en middelen veel effectiever in te zetten, om oplossingen te vinden voor hardnekkige uitdagingen.

Wist je bijvoorbeeld dat:

  • Je technieken vanuit neuroscience inzichten kunt inzetten om het aantal aanmeldingen te verhogen, no show te verlagen en leegloop tijdens het event kunt tegengaan?
  • Spiegelneuronen de barrière tussen onszelf en anderen oplossen?
  • Het brein ‘hardwired’ is om te verbinden?
  • Verhalen het merendeel van onze beslissingen drijven?
  • Zonder emotionele verbinding content totaal zinloos is?
  • Met kennis van Biases je mensen een duwtje in de goede richting kunt geven?
  • Als je mensen vraagt iets niet te doen, dit het tegenovergestelde bewerkstelligt?
  • We wel willen innoveren maar we vanuit ons brein consistentie heel fijn vinden?
  • Mysterie inbouwen enorm voor je event kan werken?
  • Net als het stimuleren van ‘the fear of missing out’?
  • Deze inzichten ons technieken aanreiken om events verrassend veel effectiever te maken? 

Opzet en doel van de training

In de ochtend gaan we praktisch maar wel diepgaand in op uiterst boeiende inzichten over de werking van het brein. 

In de middag gaan we concreet met deze inzichten aan de slag en gaan we eventoplossingen ontwerpen voor de vraagstukken die door de deelnemers zijn aangedragen.  

Op basis van de eventchallenges vanuit de trainingsdeelnemers ontdekken we wat de mogelijke toepassingen van de nieuwe inzichten zijn voor events. We genereren concrete ideeën hoe deze inzichten toe te passen in de programmering van en communicatie rondom events.

De trainer

Dr. Daan de Raaf - Strategy Director / brand, marketing & digital transformation - neemt je mee door de reis van een eventbezoeker en laat zien waar neurowetenschap ons nieuwe inzichten geeft en inspireert wat er anders en beter zou kunnen.  

Daan: "Wetenschappelijk onderzoek leert ons steeds meer over hoe ons brein werkt en dus over wat emoties nu eigenlijk echt zijn, hoe mensen beslissingen nemen, hoe communicatie werkt, en nog veel meer. En dat is veelal heel anders dan dat we altijd dachten. Dus zullen we de manier waarop we gewend zijn om zaken aan te pakken ook flink moeten veranderen."

Voor wie?

Event organizers die geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen van de neurowetenschappen maar niet weten hoe deze inzichten concreet toe te passen in events.   

Trainingsdata en locatie

  • 12 december 2019 (locatie, Loods10 in Oudewater
  • 23 juni 2020 (locatie, Vrij Culemborg) 
  • 9 december 2020 (locatie, Vrij Culemborg) 

Kosten

De kosten bedragen € 495 excl. BTW, incl. lunch, drankjes en trainingsmaterialen.  

Inschrijfformulier - Training Neuroscience voor de Eventbranche